در کرج کجاست


بهترین منطقه کرج برای زندگی

مرکز استان البرز شهر کرج است، که چهارمین شهر پرجمعیت و اولین شهر مهاجرپذیر ایران است. نام “کرج” از واژه “کراج” گرفته شده است، که به معنای “خبررسانی با روشن کردن آتش” است. در گذشته، کرج یک روستایی بوده و به دلیل مناظر زیبایی که داشته، معروف بوده است. اگر شما قصد اجاره یا خرید آپارتمان در کرج را دارید، می‌توانید با مطالعه این مقاله از سایت در کرج کجاست بهترین محله‌ های کرج برای زندگی را کشف کنید.

بهترین محله های کرج
بهترین منطقه کرج برای زندگی

مزایا و معایب زندگی در کرج

عده‌ای بین انتخاب تهران و کرج دو دل مانده‌اند. برخی معتقدند تهران خیلی شلوغ است و برخی دیگر از سختی رفت‌وآمد بین کرج و تهران حرف می‌زنند. قبل از انتخاب بین این دو، لازم است با مزایا و معایب کرج برای زندگی آشنا شوید تا بتوانید انتخاب عاقلانه‌تری داشته باشید و بهترین محله های کرج را بشناسید.

مزایای زندگی در بهترین محله های کرج

  • قیمت خرید خانه در بهترین محله های کرج بسیار ارزان‌تر از تهران است.

  • هوای کرج بسیار تمیزتر از تهران است و جو آرام‌تری نیز دارد.

  • ترافیک آرام‌تری نسبت به تهران دارد.

معایب زندگی در کرج

  • امنیت در شهر کرج کمی پایین است؛ زیرا به دلیل داشتن 4 زندان از مناطق پرخطر محسوب می‌شود.
بهترین محله های کرج
لیست بهترین محله های کرج

عظیمیه (شهرک رسالت) و مهرشهر که از اعیانی نشین ترین محله‌های کرج هستند، گران‌ترین محله‌های کرج برای زندگی محسوب می‌شوند. در ادامه قصد داریم با عظیمیه و مهرشهر مختصراً آشنا شویم.


1- محله عظیمیه کرج

منطقه عظیمیه در شمال شرقی استان البرز واقع شده و در گذشته به نام پرگیرک شناخته می‌شد که در آن کشاورزی و باغداری به طور گسترده ای انجام می‌شد.

عظیمیه به دلیل فضاهای سبز و نماهای لوکس خود به عنوان یکی از بهترین محله های کرج شناخته می‌شود.

عظیمیه از بهترین محله های کرج
محله زیبای عظیمیه کرج

یکی از جاذبه‌های دیدنی عظیمیه، بام کرج است که به دلیل آب و هوای عالی خود بسیار محبوب است.

مراکز خرید مهم در عظیمیه شامل مرکز خرید مهستان (واقع در خیابان مطهری و بلوار نبوت)، مجتمع تجاری یادمان (واقع در بلوار طالقانی پایین‌تر از پل آزادگان)، مرکز خرید ایران‌زمین و مجتمع خرید برج میلاد (واقع در ابتدای بلوار طالقانی جنب خیابان شهید حسینی) می‌شوند.

عظیمیه از بهترین محله های کرج
محله بی نظیر عظیمیه از بهترین محله های کرج

قیمت املاک در محله عظیمیه کرج

قیمت خرید آپارتمان در عظیمیه در ابتدای سال ۱۴۰۰، به ارزش ۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان برای هر مترمربع آپارتمان مسکونی رسید. بنابراین، با یک محاسبه ساده می‌توان فهمید که آپارتمان‌های با متراژ ۱۰۰ متر مربع در عظیمیه با قیمتی حدود دو میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان عرضه می‌شوند. قیمت‌ها در این منطقه بستگی به نوع ساختمان، سال ساخت، متراژ و امکانات آن دارد و متغیر است. قیمت خانه در این محل نشان می دهد که اینجا یکی از بهترین محله های کرج است.


2- محله مهرشهر کرج

منطقه مهرشهر در کرج، یکی از بزرگ‌ترین و با کیفیت‌ترین مناطق این شهر به حساب می‌آید. این منطقه به وضوح با فضایی از آرامش و امنیت شهری برجسته شناخته می‌شود و به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال فرار از شلوغی و نویزهای شهری به مهرشهر مهاجرت می‌کنند.

یکی از جذابیت‌های اصلی مهرشهر، وجود باغ‌های زیبا در این منطقه است که باعث می‌شود این منطقه به عنوان یکی از بهترین محله های کرج با آب و هوای دلپذیر در کرج شناخته شود.

محله مهرشهر از بهترین محله های کرج
محله زیبای مهرشهر کرج

یک ویژگی مهم و قابل توجه در ساختار شهری مهرشهر، رعایت حریم ساختمانی خانه‌ها است که به واسطه‌ی فواصل مناسبی که بین ساختمان‌ها حفظ شده، این منطقه یک جلوه‌ی شهری زیبا دارد.

مراکز خرید مهرشهر نیز به عنوان جاهایی برای خرید و تفریح معرفی می‌شوند. مرکز خرید رویال که در بلوار مسیح پاکدل واقع شده است و مجتمع تجاری پارس که در بلوار شهرداری مهرشهر اقامت دارد، از جمله مراکز مهم این منطقه هستند. همچنین، مهرشهر بازار روز میوه و تره‌بار دارد که در بلوار ارم قرار دارد و برای خریداران محلی و گردشگران جاذبه‌ای ویژه محسوب می‌شود.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری در مهرشهر، کاخ مروارید نام برده می‌شود که تاریخچه‌ای دوران پهلوی دارد و مکانی جذاب برای بازدید و آشنایی با تاریخ و فرهنگ منطقه است.

محله مهرشهر از بهترین محله های کرج
محله مهرشهر از بهترین محله های کرج

قیمت املاک در محله مهرشهر کرج

در مورد قیمت‌های مسکن در مهرشهر، باید توجه داشت که ارزش هر مترمربع آپارتمان مسکونی در این منطقه به حدود ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. این قیمت‌ها نیز متغیراتی نظیر نوع ساختمان، سال ساخت، متراژ، و امکانات موجود در ساختمان را در نظر می‌گیرند. قیمت خانه در این محل نشان می دهد که اینجا یکی از بهترین محله های کرج است.


3- محله گوهردشت کرج

گوهردشت یکی از مناطق مهم منطقه هفتم شهر کرج و جزء مناطق بالاشهر کرج است. این محله به عنوان یکی از بهترین محله های کرج است که رفت‌وآمد زیاد معروف است. موقعیت جغرافیایی گوهردشت نزدیک به کوهستانی است و با اتوبان کرج فاصله بیشتری دارد.

محله گوهردشت از بهترین محله های کرج
محله گوهردشت کرج

گوهردشت به سه فاز تقسیم می‌شود، هر یک از این فازها دارای ۱۳ خیابان هستند و بهترین بخش گوهردشت در فاز ۱ واقع شده است.

در سال‌های اخیر، نمای معماری و نوع خانه‌های ساخته شده در گوهردشت تغییر کرده و از ویلایی به آپارتمانی تبدیل شده‌اند.

محله گوهردشت از بهترین محله های کرج
ساختمان های زیبای محله گوهردشت از بهترین محله های کرج

4- محله جهانشهر کرج

منطقه هشتم شهر کرج که با نام جهانشهر شناخته می‌شود، از جمله مناطق مهم و پرارزش این شهر به شمار می‌آید. نام جهانشهر از همسر محمد صادق فاتح، بنیان‌گذار این منطقه، گرفته شده است.

در گذشته، جهانشهر دارای باغ‌های فراوانی بود که به دلیل ساخت و سازهای بی‌رویه در سال‌های اخیر، بسیاری از این باغ‌ها ویران شده‌اند.

محله جهانشهر از بهترین محله های کرج
پارک زیبا در محله جهانشهر از بهترین محله های کرج

مناطق و امکانات مهمی در جهانشهر وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به پارک تنیس، باشگاه پینت بال، باغ خانواده که دارای پیست دوچرخه‌سواری است، پارک میدان شهید مدنی، پارک بانوان و همچنین باشگاه میلاد اشاره کرد.

این محله که از بهترین محله های کرج است, به دلیل وسعت خود، فضاهای سبز بسیاری که در آن وجود دارد، درختان باغی منظم و امکانات رفاهی عالی، یک محیط سبز و آرام را برای ساکنان خود فراهم می‌کند.


مناطق پایین‌ شهر کرج

مناطق شهری مانند هشتگرد، مارلیک، محمدشهر و منظریه در استان البرز به عنوان یکی از ارزان‌ترین مناطق این استان شناخته می‌شوند. همچنین، در این استان شهرک‌ها و مناطق جدیدی نیز به چرخه شهرنشینی پیوسته‌اند. از جمله این مناطق می‌توان به حصارک بالا و پایین، بنیاد و شهرک‌های یاس و بهارستان اشاره کرد توجه داشته باشید که این مناطق از بهترین محله های کرج نیستند.

ارزان‌ترین مناطق استان البرز برای اجاره‌نشینی

در صورتی که به دنبال اجاره خانه‌های اقتصادی در کرج هستید، نرخ‌های متوسط اجاره ماهانه در برخی مناطق به شرح زیر است:

  • در شهر جدید هشتگرد، متوسط اجاره ماهانه برای یک آپارتمان ۸۰ متری برابر با یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان است.

  • در منطقه مارلیک، متوسط اجاره ماهانه دو میلیون و ۲۴۰ هزار تومان می‌باشد.

  • در منطقه محمدشهر، نرخ اجاره ماهانه دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

  • در منطقه منظریه، متوسط اجاره ماهانه برای یک آپارتمان ۸۰ متری سه میلیون و ۹۲۰ هزار تومان است.

این اطلاعات می‌توانند به شما کمک کنند تا منطقه مناسبی برای اجاره خانه در کرج را انتخاب کنید و با توجه به بودجه خود، گزینه‌ی مناسبی را پیدا کنید، در کل این شهر بسیار شهر خوبی است و حتما نیاز نیست برای زندگی در بهترین محله های کرج سکونت داشته باشید.


خداحافظی

در اخر باید بگم خوب نسبت به بهترین محله های کرج احساسی تصمیم گرفت و نسبت به محله ی شخصی خود باید عاقلانه و منطقی تصمیم گرفت و همه جوانب و خصوصیات را در نظر گرفت.

امیدوارم اطلاعات این مقاله برای شما دوستان عزیزم مفید باشد و از ان استفاده کنید یادتون نرود که از دیگر نوشته های سایت در کرج کجاست بازدید کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *